Włochy – kraj znany z bogatej historii, kultury, sztuki i oczywiście wyjątkowych produktów. Od mody po design, od kuchni po motoryzację, włoskie produkty zyskały uznanie na całym świecie ze względu na swoją jakość, styl i innowację. Aby uczcić tę unikalną markę, Włochy ogłosiły pierwszy dzień “Made in Italy”.
Spis treści
ToggleMade in Italy – cele projektu ministerialnego
Projekt będzie realizowany na terenie całych Włoch i obejmuje około 300 wydarzeń w całym okresie od 2 do 26 kwietnia, przy czym większa koncentracja wydarzeń rozpoczyna się 15 kwietnia. Informacja została podana podczas konferencji prasowej, w której uczestniczyli Minister Biznesu i Made in Italy, Adolfo Urso, Dyrektor Generalny Altagamma, Stefania Lazzaroni, Sekretarz Generalny Komitetu Leonardo, Massimo Mamberti i inne władze.
Inicjatywa została powołana w grudniu 2023 r. przez rząd Włoch w celu ulepszania, promowania i ochrony produkcji krajowych łańcuchów dostaw, uznając ich wpływ społeczny.
„Tożsamość, innowacja, edukacja, umiędzynarodowienie. To Włochy czterech „I” (Identità, innovazione, istruzione, internazionalizzazione) stojących za filozofią tego Dnia Narodowego, zrodzonych dzięki ustawie ramowej „Made in Italy” – powiedział minister Adolfo Urso.
Oprócz promowania rozwoju gospodarczego i kulturalnego kraju, Made in Italy reprezentuje dziedzictwo swojej tożsamości, ponieważ jest nie tylko marką, ale taże wizytówką na świecie.
15 kwietnia dzień urodzin Leonardo Da Vinci
Święto, które będzie obchodzone corocznie w dniu urodzin Leonarda Da Vinci, uważanego za największego geniusza w historii, jest owocem Systemu Włoskiego: sumą wielu rzeczywistości składajacych się na Półwysep Apeniński. Na całym terytorium kraju zostanie zrealizowanych 300 inicjatyw, których celem będzie inspirowanie i angażowanie młodych ludzi, przedsiębiorstw i pracowników, ale przede wszystkim zwrócenie uwagi na to, czym jest włoska doskonałość. Made in Italy to nie model produkcyjny, ale styl życia” – zadeklarował minister Adolfo Urso.
Symbolem został Homo ad circulum czyli Człowiek witruwiański Leonarda Da Vinci. Logo powstało we współpracy z grafikami Agencji Handlu Zagranicznego, za zgodą Ministra Kultury i będzie towarzyszyć wszelkim inicjatywom związanym z celebracją tego wydarzenia.
Jak będzie świętowany włoski styl?
W inicjatywie wezmą udział najwięksi włoscy przedstawiciele branży kreatywnej, którzy zorganizują prezentację sektorów przemysłu, mody, mebli, żywności, żeglarstwa, hotelarstwa i wszystkich symbolicznych łańcuchów dostaw Made in Italy.
Zaangażowanych jest także wiele przedsiębiorstw, stowarzyszeń branżowych, izb handlowych, gmin, regionów, fundacji, muzeów, szkół i uniwersytetów. Ministerstwo Spraw Zagranicznych wspólnie z ICE (Agencja promocji za granicą i umiędzynarodowienia włoskich przedsiębiorstw) koordynowało wydarzenia za granicą, w które zaangażowało się ponad 50 urzędów na całym świecie.
Zatwierdzono około dwustu wniosków, w sumie 400 inicjatyw o znaczeniu kulturalnym, społecznym, naukowym, artystycznym, historycznym i sportowym. Motywem przewodnim wydarzeń i spotkań jest przekazywanie wartości, umiejętności i zdolności tym, którzy będą przyszłymi przedsiębiorcami jutra, po raz kolejny podnosząc świadomość społeczną na temat wartości dzieł intelektualnych i produktów włoskich.
Oto link do eventów https://www.mimit.gov.it/it/made-in-italy/giornata/agenda
Przedsiębiorcy i mistrzowie rzemiosła otworzą drzwi firm i laboratoriów obywatelom, włączając w szczególności studentów wszystkich poziomów, w celu pokazania przyszłych możliwości zawodowych związanych z Made in Italy, reprezentowanym przez sektory żywności, mody, tekstylia, drewno, design, meble, delikatna biżuteria, żeglarstwo, spa, turystyka, motoryzacja, przemysł i technologia.
Wydarzenia, w których wezmą udział także muzea, fundacje i zakłady produkcyjne, będą odbywać się fizycznie, łącznie z zajęciami praktycznymi, oraz w Internecie, a komunikacja będzie miała na celu wyjaśnienie, w jaki sposób włoskie łańcuchy dostaw są podstawowym i niezbędnym narzędziem ochrony i wspierania Made in Italy na świecie.